Strony

Monday, November 14, 2016

Autumn Outfit - Reversed Layers


Prawie rok temu pisałam o tym jak bardzo przydatny jest czarny golf (w tym poście). To było chwilę po tym jak w lumpeksie, niedaleko którego wtedy mieszkałam, w pewną środę (środy tam to ‘dni za trzy złote’, kiedy wydaje się najmniej, a satysfakcję zyskuje się największą) zbiedniałam o 6 złotych, ale zyskałam za to dwa sweterki – najprostsze golfy, jakie tylko się dało, jeden biały, drugi czarny. Poziom szczęścia wzrósł mi wtedy kilkakrotnie, a na kolejne trzy do czterech miesięcy solidnie zredukowałam problem z cyklu ‘co mam dziś ubrać’.

Almost a year ago, I wrote a post about how useful a black turtleneck is (in this post). It  was just a moment after I visited a second-hand store I lived nearby, on a Wednesday (Wednesdays are the day when every garment costs 3 zlotys; small money, huge satisfaction), spent 6 zlotys and got myself two of the simplest sweaters; one black and one white turtleneck. I automatically achieved higher level of happiness and solidly reduced my ‘I got nothing to where’ problem for next three of four months. 



Golf w neutralnym kolorze ma dwie niezaprzeczalne zalety – jest kompletnie uniwersalny i bardzo praktyczny. Po pierwsze, niezależnie od tego czy zakładam go do spodni i kozaków, czy na (lub pod) sukienkę, zawsze będzie pasował i zapewniał wygodę. Po drugie, ochraniając kark i szyję jest dużo praktyczniejszy, niż przykładowo sweterek w serek (koniec z podmuchami wiatru dostającymi się za kołnierz).
Żeby nie było zupełnie standardowo, szaro, buro i bez polotu wróciłam ostatnio do zwyczaju, który porzuciłam w okolicach późnej podstawówki – zakładania lżejszych rzeczy na wierzch. Jestem raczej zwolenniczką rozdzielenia garderoby na letnią i zimową, bo to praktyczne – upraszcza sprawę wyboru ubrań na co dzień i pomaga utrzymać ład w szafie, a w niektórych rzeczach po prostu nie widzielibyśmy się zimą. Z drugiej strony, jest kilka ubrań, których absolutnie nie mam zamiaru chować na pół roku. Na przykład ten czarny top. Jest fajny pod gruby, rozpinany sweter, bo to daje ładny kontrast między koronką i wełną. Można go nosić jako podkoszulkę pod wycinany kardigan i wyeksponować samo koronkowe obszycie (tak robi moja mama z identyczną bluzką) lub, tak jak ja, zakładać go na wierzch, bo to nieoczywiste, a nieoczywiste rozwiązania są po prostu fajne. W zeszłym tygodniu ubrałam się tak chyba z trzy razy – listopad będzie u mnie miesiącem golfu i koronki.
Co Wy myślicie o takiej odwróconej cebulce?  

The turtleneck in a neutral color has two indisputable values. First of all, it’s completely universal and second of all, it’s very, very practical. It doesn’t really matter if I combine it with pants and high boots or if I wear it on (or under) a dress, it always suits the rest and provides me with comfort. Additionally, it covers my neck and that results in a fact the turtleneck is much more practical than a v-neck for instance (good bye cold wind blowing by my collar).
To make it not standard, dull and down to earth, I recently got along with the habit I abandoned in last years of primary school; I mean wearing lighter clothes on top, as the outer layer. I’m rather a proponent of diving the clothes for summer ones and winter ones because it makes things simpler; it lets us choose clothes every day more freely, helps to keep the closet tidied and, let’s be honest, there some kinds of clothes we just cannot imagine wearing in the fall – winter season. On the other hand, there are some clothes I simply don’t want to hide for next six months. This black top for example. It looks really cool under a thick sweater because it creates a nice contrast between lace and wool. It might be worn under a jacket or a cardigan while we can expose the lace finishing only (as my Mom does it) or it might be worn on top (just like I wear it) because it’s an unobvious solution and these are just cool. I think I had put it on this way around three times last week. November is going to be my ‘turtleneck and lace month’.
How do you like this reversed version? 






Golf / Turtleneck – Second Hand 
Bluzka / Top – MOHITO
Kolczyki / Earrings – OPIA
Bransoletka / Bracelet – MAGOKU
Zegarek / Watch – ADRIATICA 

No comments:

Post a Comment